deze maand

 

Kaart-modellen

Compositie

Technieken

Stans-machine

 

Galerie

 

Stempellinks

 

Snijplotters + Snijplotter Software

Cougar

iPad

E-mail prayer

Room of Possibilities

Tijdzones

mail

 

 

 

 

Zijdevloei voorbeelden

Art bleeding paper examples

Gewerkt op een gladde lichtgroene kaart.

Een voorbeeld van nat werken.

Zie hoe de kleur uitvloeit op het lichtgroene ondergrond papier.

De randjes krijg je door föhnen, maar dan heb je kans dat je papier door de warmte en vocht gaat bobbelen.

Door het water van de waterpoeltjes voorzichtig op te zuigen met absorberend keukenpapier bespoedig je het drogen en door verder gewoon aan de lucht te laten drogen krijg je zachte overgangen.

I have been working on light green cardstock.

This is an example of working wet.

See how the color flows on the underground.

The rims you see are a result of using a heattool to speed up the drying, but be carefull the paper could warp!

By absorbing the little puddels of fluid with paper towels it also drags away color, dries quicker and soft boundaries between colors.

Gewerkt op een gladde lichtgroene kaart.

Een voorbeeld van nat werken.

De blauwige kleur is verkregen door gladde papiertjes neer te leggen en de groene kleur is een verkreukeld nat stuk vloeipapier wat uitgevouwen maar niet gladgestreken neergelegd is over de blauwige stukjes papier.

I have been working on light green cardstock.

This is an example of working wet.

The blue-isch color is from placing blue pieces of paper and the green is from a green bleeding art paper piece, made into a ball, unfolded but not flattened, and placed on the cardstock on top of the blue pieces.

Gewerkt op aquarelpapier.

Op het linkse vel zie je nog een beetje de vorm van de papiertjes: iets te droog op die plekken dus.

Het rechtse vel is al beter. Klein beetje nageholpen met heattool.

I have been working on watercolor paper.

On the left paper one can kind of make out the form of the paper pieces: which means a bit to dry on those spots.

The results on the paper on the right is better. I Speeded up the drying just a bit with the use of a heattool.

Gewerkt op aquarelpapier.

Heel heel nat werken, niet meer aankomen en een paar uurtjes laten drogen.

De kleuren bruin geel en oranje hebben een prachtige achtergrond gemaakt.

Dit was oorspronkelijk een wit vel!

I have been working on an originally white watercolor paper.

Working very very wet, placing paperpieces in brown, yellow and orange, wetting again and do not touch for a few hours.

Gewerkt op aquarelpapier.

Dit is een mozaïek belegd vel op een matig bespoten vel.

Je ziet dat de papiertjes van de zijdevloei gespikkeld zijn, en de kleur op de "paadjes" tussen de papiertjes gevloeid is door een tweede matige besproeiing.

I have been working on watercolor paper.

This is a paper on which only little water has been sprayed and the pieces have been layed like a mozaik. Notice that the spots where the pieces have been are spotted. The more fluid color is the result of a second spraying. Working sparesly with water.

Gewerkt op aquarelpapier.

De tweede druk vertoond een paar verzadigde kleurvlakjes van de papiertjes.

Het water van de tweede besproeiing heeft wel de kleur losgeweekt, maar is op het papiertje blijven staan.

Door het tweede droge aquarelpapier op het belegde vel te leggen is de natte pigment direct opgenomen door het tweede vel.

This is the result of putting a dry watercolor paper on the wet one above. Notice that where the pieces where on the first paper there are nice blue colorblocks.

This happened because the second spraying with water on the first paper left little puddles of water on the pieces without going through the pieces onto the first paper. It did loosen the color though and as I put on the second watercolor paper it absorbed the blue puddles.